top of page
Image by Matt Walsh

UKK
eli usein kysytyt kysymykset

MIetityttääkö jokin tilauksen tiimoilta? Vai pohditko, sopiiko jokin hoito sinulle? Täältä löydät vastauksen useimmiten minulta kysyttyihin kysymyksiin.  Ja ellet löydä vastausta, niin laita minulle viesti, löydät sähköpostiosoitteeni sivun alalaidasta.

Valitse ensin aihealue
Klikkaamalla valitsemasi aiheen otsikkoa, pääset lukemaan kysymyksiä
Tuotteet

Missä tuotteet valmistetaan? Verkkokaupassani myytävät tuotteet valmistetaan käsityönä ommellen, Ivalossa ja alihankintaompelimoissa Suomessa.

Mitä hamppukangas on? Voit lukea lisää hamppukankaasta

Haluaisin tuotteen omasta kankaasta tai omilla mitoilla, mitä teen? Ole yhteydessä minuun sähköpostitse janna@jaatukauppa.fi. Kerro toiveistasi tuotteen suhteen ja millaista kangasta sinulla on ja minkä verran. Teen sinulle tarjouksen tuotteen valmistuksesta ja hyväksyttyäsi sen lähetä minulle omalla kustannuksellasi kankaat. Valmistan sovitut tuotteet kankaistasi ja toimitan ne sinulle sopimassamme aikataulussa. Työ ja valmiiden tuotteiden toimituskulut laskutetaan kun lähetän tuotteet sinulle.

Sopiiko akanatyyny keliaakikolle? Käyttämäni tattarin akana eli tattarin kuorimateriaali on puhdasta ja elintarvikelaatuista. Näin ollen se sopii myös keliaakikon käyttöön. Tattari on itsessään luontaisesti gluteeniton kasvi.

Kuinka akanatyyny pestään? Tattarin akana on kuivaa tattarin kuorimateriaalia, joka ei ime itseensä kosteutta tai likaa. Akanatyyny pestään tyhjentämällä täyte (akanat) paperipussiin, suljetaan tyynyn vetoketjuaukko ja tyynyn päällinen pestään 40-60 asteessa normaalin pyykin mukana. Ei haittaa, jos tyynypussin siälle jää jokunen irtoakana, ne kuivuvat siellä tyynypussin mukana. Voit pidentää pesuväliä käyttämällä erillistä tyynyn suojapussia tai toista tyynyliinaa varsinaisen tyynyliinan alla. Pesujen välissä akanatyyny pitää aurinkokylvyistä ja pakkasella tuletuksesta.

Kahiseeko akanatyyny? Koska akanatyyny on täytetty kuivalla tattarin kuorimateriaalilla, se kahisee jonkin verran. Näin tyynyn käyttöön voi mennä pari yötä tai viikon verran totutellessa. Moni kuitenkin pitää tyynyn kahinaa tyynnyttävänä äänenä ja koska akanatyynyä ei tarvitse pöyhiä yhtä paljon kuin tavallista vanutyynyä, kahinaa ei ääni ole yleensä häiritsevä yön aikana.

Voiko silmätyynyä lämmittää? SIlmätyynyn täytteenä on tattarin akanaa tilavuutta lisäämässä ja riisiä painoa antamassa. Koska akanat ovat kuivaa kuorimateriaalia, silmätyynyä ei voi lämmittää (tulipalovaaran takia). Silmätyynyä voi kuitenkin viilentää jääkaapissa tai pakkasessa, jolloin se sopii täydellisesti esimerkiksi päänsäryn tai migreenin hoitoon.

Mikä on suolatyyny? Suolan antiseptinen vaikutus lievittää tulehduksia vilkastuttamalla aineenvaihduntaa ja poistamalla kuona-aineita Suolatyyny rentouttaa, helpottaa lihaskipuja , auttaa reumaoireisiin sekä päänsärkyyn. Suolatyyny sopii myös lapsille. Se parantaa unenlaatua, helpottaa kasvukipuja ja koliikkia. Suolatyynyn paino rauhoittaa hermostoa, jolloin stressin tunteet vähenevät ja unen saanti helpottuu. Käyttö: Lämpimänä esimerkiksi kipeytyneille lihaksille, rappeumasta johtuvaan nivelkipuun, selkäkipuun ja hengitystieinfektioihin. Lämmitä 50 – 60 asteisessa uunissa (5 – 10min) tai mikroaaltouunissa 30 sek kerrallaan itselle sopivan lämpöiseksi. Laita kipeytyneelle alueelle n. 20minuutiksi. Voit pidentää lämmön kestoa laittamalla tyynyn päälle vielä esimerkiksi villaviltin. Kylmänä suolatyynyä voi käyttää mm. päänsärkyyn, migreenioireisiin, kihtiin, niveltulehduksiin, lihaksen venähdyksiin, ruhjevammoihin, nivelten nyrjähdykseen ja nivelsiteen venähdykseen. Jäähdytä suolatyyny pakasteessa noin 30min. Suolatyynyä voit käyttää myös huoneenlämpöisenä.

Verkkokauppa

Tuotetta ei ole saatavilla, mitä teen? Joitakin tuotteita valmistetaan vain pieni erä. Mikäli tuote on poistunut kokonaan valikoimasta, sitä ei enää löydy verkkokaupasta. Voit tällöin erikseen tiedustella, onko sitä mahdollista vielä saada. Jos tuote on väliaikaisesti loppu, se näkyy saldoilla nollana. Tällöin sitä on myöhemmin tulossa ja saldo päivittyy kun tuotetta on jälleen varastossa. Voit halutessasi tilata sähköpostiviestin kun tuotetta on jälleen saatavilla. Tämä viestin tilaus onnistuu tuotteen kohdalta verkkokaupasta. Joskun on myös mahdollista tilata tuotetta ennakkotilauksena, vaikk sitä ei ole varastossa tilaushetkellä. Tällöin asia on selkeästi ilmaistu tuotteen kohdalla esimerkiksi ilmoittamalla tuotteen toimitusaikataulu, esimerkiksi"toimitus alkaen viikolla 43". Tällöin voit tilata ja maksaa tuotteen ja se toimiteaan sinulle ilmoitetun aikataulun mukaan.

Miten saan tiedon, koska tuotetta on taas varastossa? Mikäli tuote näkyy verkkokaupassa, mutta sitä ei ole tilattavissa juuri nyt, voit tilata ilmoituksen sähköpostiisi, kun tuotetta on taas saatavilla. Tämä onnistuu kätevästi tuotteen kohdalla olevasta napista. Ilmoita vain sähköpostiosoitteesi, niin saat viestin heti, kun tuotetta on taas tilattavissa.

Mitkä ovat toimitustavat? Tuotteet toimitetaan joko matkahuollon tai postin kautta seurantatunnuksella varustettuna. Mikäli haluat pakettisi johonkin tiettyyn automaattiin tai noutopisteeseen, voit ilmoittaa sen tilauksen "lisätiedot" kohdassa. Verkkokauppatilauksen voit myös noutaa Ivalosta, osoitteesta Kirkkokuja 14. Valitse tällöin toimitustavaksi nouto. Saat minulta viestin kun paketti on noudettavissa, ajankohta sovitaan erikseen kanssasi. Voin myös toimittaa tilauksen Ivalon keskustaajaman alueelle niin sovittaessa.

Kuinka voin maksaa verkkokauppatilaukseni? Verkkokauppatilauksen voit maksaa joko kortilla, ennakkomaksulla, Apple Paylla, Google Paylla tai Klarnan kautta (kotimaiset verkkomaksupainikkeet tai lasku/osamaksu). Jos valitset ennakkomaksun niin saat tilauksesi jälkeen vuorokauden kuluessa laskun. Tilaus käsitellään ja lähetetään kun olet maksanut laskun ja suoritus näkyy tilillämme. Muistathan aina käyttää annettua viitenumeroa maksaessani, näin osaamme yhdistää maksusi oikeaan laskuun,

Voinko noutaa tilaukseni paikan päältä? Verkkokauppatilauksen voit myös noutaa Ivalosta, osoitteesta Kirkkokuja 14. Valitse tällöin toimitustavaksi nouto. Saat minulta viestin kun paketti on noudettavissa, ajankohta sovitaan erikseen kanssasi

Haluan palauttaa tilaamani tuotteen, kuinka toimin? Sinulla on verkkokauppatilauksissa Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Ole aina ennen palautuksen lähettämistä yhteydessä sähköpostilla janna@jaatukauppa.fi. Huomioithan että vastaat itse palautuksen kustannuksista! Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot: nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio tilausvahvistuksesta, jonka olet saanut sähköpostiisi tilauksen yhteydessä. Palautusosoitteeksi kirjaa paketin päälle: JAATU Siskelintie 38 99800 IVALO puh. 0407008198 Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Kun palautus on hyväksytty, tuotteen hinta palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Huomioi että paketin noutamatta jättäminen ei ole sama kuin palautus. Noutamattomista ja palautuneista paketeista peritään 20 e / paketti kattamaan lunastus ja matkakulut. Tämä summa vähennetään palautettavasta tilaussummasta mikäli haluat peruuttaa tilauksesi. Mikäli toivot paketin lähetettävän udelleen, lisätään summaan vielä uudet lähetyskulut ja muodostunut yhteissumma veloitetaan sähköpostitse lähetettävällä laskulla, jonka tulee olla maksettu ennen paketin uudelleen lähettämistä.

Paketti on vaurioitunut kuljetuksessa. Miten toimin? Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin/Matkahuoltoon. Tee tämän jälkeen välittömästi ilmoitus myös osoitteeseen janna@jaatukauppa.fi tai postitse: JAATU SIskelintie 38 99800 IVALO

Minulle on toimitettu väärä tuote tai tuote on viallinen. Mitä teen? Mikäli tuote on vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen janna@jaatukauppa.fi tai postitse: JAATU SIskelintie 38 99800 IVALO Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Maksutavat

Kuinka voin maksaa verkkokaupassa?

Miten maksan verkossa varaamani hoidon tai palvelun?

Onko teillä osamaksuvaihtoehtoja?

Käyvätkö virike- tai liikuntasetelit maksuvälineenä?

Otatteko käteistä vastaan?

Sain sähköisen lahjakortin, kuinka voin käyttää sitä?

Sain perinteisen lahjakortin, miten voin maksaa sillä?


JAATU- Hyvinvointia Rakkaudella

Käyntiosoite
(sovithan käynnistäsi etukäteen):
IvaloCenter
Kirkkokuja 14, 99800 Ivalo

Postiosoite: Siskelintie 38, 99800 Ivalo

Puhelin: 040 700 8198
Email: janna@jaatukauppa.fi 
Y-tunnus 2809455-5

JAATU                                                      

YRITYKSILLE

JÄLLEENMYYJILLE

BLOGI

REKISTERI- JA TIETOSUOJASELOSTE

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page