Valitse ensin aihealue
Klikkaamalla valitsemasi aiheen otsikkoa, pääset lukemaan kysymyksiä
Verkkokauppa
Tuotetta ei ole saatavilla, mitä teen? Joitakin tuotteita valmistetaan vain pieni erä. Mikäli tuote on poistunut kokonaan valikoimasta, sitä ei enää löydy verkkokaupasta. Voit tällöin erikseen tiedustella, onko sitä mahdollista vielä saada. Jos tuote on väliaikaisesti loppu, se näkyy saldoilla nollana. Tällöin sitä on myöhemmin tulossa ja saldo päivittyy kun tuotetta on jälleen varastossa. Voit halutessasi tilata sähköpostiviestin kun tuotetta on jälleen saatavilla. Tämä viestin tilaus onnistuu tuotteen kohdalta verkkokaupasta. Joskun on myös mahdollista tilata tuotetta ennakkotilauksena, vaikk sitä ei ole varastossa tilaushetkellä. Tällöin asia on selkeästi ilmaistu tuotteen kohdalla esimerkiksi ilmoittamalla tuotteen toimitusaikataulu, esimerkiksi"toimitus alkaen viikolla 43". Tällöin voit tilata ja maksaa tuotteen ja se toimiteaan sinulle ilmoitetun aikataulun mukaan.
Miten saan tiedon, koska tuotetta on taas varastossa? Mikäli tuote näkyy verkkokaupassa, mutta sitä ei ole tilattavissa juuri nyt, voit tilata ilmoituksen sähköpostiisi, kun tuotetta on taas saatavilla. Tämä onnistuu kätevästi tuotteen kohdalla olevasta napista. Ilmoita vain sähköpostiosoitteesi, niin saat viestin heti, kun tuotetta on taas tilattavissa.
Mitkä ovat toimitustavat? Tuotteet toimitetaan joko matkahuollon tai postin kautta seurantatunnuksella varustettuna. Mikäli haluat pakettisi johonkin tiettyyn automaattiin tai noutopisteeseen, voit ilmoittaa sen tilauksen "lisätiedot" kohdassa. Verkkokauppatilauksen voit myös noutaa Ivalosta, osoitteesta Kirkkokuja 14. Valitse tällöin toimitustavaksi nouto. Saat minulta viestin kun paketti on noudettavissa, ajankohta sovitaan erikseen kanssasi. Voin myös toimittaa tilauksen Ivalon keskustaajaman alueelle niin sovittaessa.
Kuinka voin maksaa verkkokauppatilaukseni? Verkkokauppatilauksen voit maksaa joko kortilla, ennakkomaksulla, Apple Paylla, Google Paylla tai Klarnan kautta (kotimaiset verkkomaksupainikkeet tai lasku/osamaksu). Jos valitset ennakkomaksun niin saat tilauksesi jälkeen vuorokauden kuluessa laskun. Tilaus käsitellään ja lähetetään kun olet maksanut laskun ja suoritus näkyy tilillämme. Muistathan aina käyttää annettua viitenumeroa maksaessani, näin osaamme yhdistää maksusi oikeaan laskuun,
Voinko noutaa tilaukseni paikan päältä? Verkkokauppatilauksen voit myös noutaa Ivalosta, osoitteesta Kirkkokuja 14. Valitse tällöin toimitustavaksi nouto. Saat minulta viestin kun paketti on noudettavissa, ajankohta sovitaan erikseen kanssasi
Haluan palauttaa tilaamani tuotteen, kuinka toimin? Sinulla on verkkokauppatilauksissa Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Ole aina ennen palautuksen lähettämistä yhteydessä sähköpostilla janna@jaatukauppa.fi. Huomioithan että vastaat itse palautuksen kustannuksista! Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot: nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio tilausvahvistuksesta, jonka olet saanut sähköpostiisi tilauksen yhteydessä. Palautusosoitteeksi kirjaa paketin päälle: JAATU Siskelintie 38 99800 IVALO puh. 0407008198 Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Kun palautus on hyväksytty, tuotteen hinta palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Huomioi että paketin noutamatta jättäminen ei ole sama kuin palautus. Noutamattomista ja palautuneista paketeista peritään 20 e / paketti kattamaan lunastus ja matkakulut. Tämä summa vähennetään palautettavasta tilaussummasta mikäli haluat peruuttaa tilauksesi. Mikäli toivot paketin lähetettävän udelleen, lisätään summaan vielä uudet lähetyskulut ja muodostunut yhteissumma veloitetaan sähköpostitse lähetettävällä laskulla, jonka tulee olla maksettu ennen paketin uudelleen lähettämistä.
Paketti on vaurioitunut kuljetuksessa. Miten toimin? Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin/Matkahuoltoon. Tee tämän jälkeen välittömästi ilmoitus myös osoitteeseen janna@jaatukauppa.fi tai postitse: JAATU SIskelintie 38 99800 IVALO
Minulle on toimitettu väärä tuote tai tuote on viallinen. Mitä teen? Mikäli tuote on vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen janna@jaatukauppa.fi tai postitse: JAATU SIskelintie 38 99800 IVALO Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
Tuotteet
Missä tuotteet valmistetaan? Verkkokaupassani myytävät tuotteet valmistetaan käsityönä ommellen, Ivalossa ja alihankintaompelimoissa Suomessa.
Mitä hamppukangas on? Voit lukea lisää hamppukankaasta
Haluaisin tuotteen omasta kankaasta tai omilla mitoilla, mitä teen? Ole yhteydessä minuun sähköpostitse janna@jaatukauppa.fi. Kerro toiveistasi tuotteen suhteen ja millaista kangasta sinulla on ja minkä verran. Teen sinulle tarjouksen tuotteen valmistuksesta ja hyväksyttyäsi sen lähetä minulle omalla kustannuksellasi kankaat. Valmistan sovitut tuotteet kankaistasi ja toimitan ne sinulle sopimassamme aikataulussa. Työ ja valmiiden tuotteiden toimituskulut laskutetaan kun lähetän tuotteet sinulle.
Sopiiko akanatyyny keliaakikolle? Käyttämäni tattarin akana eli tattarin kuorimateriaali on puhdasta ja elintarvikelaatuista. Näin ollen se sopii myös keliaakikon käyttöön. Tattari on itsessään luontaisesti gluteeniton kasvi.
Kuinka akanatyyny pestään? Tattarin akana on kuivaa tattarin kuorimateriaalia, joka ei ime itseensä kosteutta tai likaa. Akanatyyny pestään tyhjentämällä täyte (akanat) paperipussiin, suljetaan tyynyn vetoketjuaukko ja tyynyn päällinen pestään 40-60 asteessa normaalin pyykin mukana. Ei haittaa, jos tyynypussin siälle jää jokunen irtoakana, ne kuivuvat siellä tyynypussin mukana. Voit pidentää pesuväliä käyttämällä erillistä tyynyn suojapussia tai toista tyynyliinaa varsinaisen tyynyliinan alla. Pesujen välissä akanatyyny pitää aurinkokylvyistä ja pakkasella tuletuksesta.
Kahiseeko akanatyyny? Koska akanatyyny on täytetty kuivalla tattarin kuorimateriaalilla, se kahisee jonkin verran. Näin tyynyn käyttöön voi mennä pari yötä tai viikon verran totutellessa. Moni kuitenkin pitää tyynyn kahinaa tyynnyttävänä äänenä ja koska akanatyynyä ei tarvitse pöyhiä yhtä paljon kuin tavallista vanutyynyä, kahinaa ei ääni ole yleensä häiritsevä yön aikana.
Voiko silmätyynyä lämmittää? SIlmätyynyn täytteenä on tattarin akanaa tilavuutta lisäämässä ja riisiä painoa antamassa. Koska akanat ovat kuivaa kuorimateriaalia, silmätyynyä ei voi lämmittää (tulipalovaaran takia). Silmätyynyä voi kuitenkin viilentää jääkaapissa tai pakkasessa, jolloin se sopii täydellisesti esimerkiksi päänsäryn tai migreenin hoitoon.
Mikä on suolatyyny? Suolan antiseptinen vaikutus lievittää tulehduksia vilkastuttamalla aineenvaihduntaa ja poistamalla kuona-aineita Suolatyyny rentouttaa, helpottaa lihaskipuja , auttaa reumaoireisiin sekä päänsärkyyn. Suolatyyny sopii myös lapsille. Se parantaa unenlaatua, helpottaa kasvukipuja ja koliikkia. Suolatyynyn paino rauhoittaa hermostoa, jolloin stressin tunteet vähenevät ja unen saanti helpottuu. Käyttö: Lämpimänä esimerkiksi kipeytyneille lihaksille, rappeumasta johtuvaan nivelkipuun, selkäkipuun ja hengitystieinfektioihin. Lämmitä 50 – 60 asteisessa uunissa (5 – 10min) tai mikroaaltouunissa 30 sek kerrallaan itselle sopivan lämpöiseksi. Laita kipeytyneelle alueelle n. 20minuutiksi. Voit pidentää lämmön kestoa laittamalla tyynyn päälle vielä esimerkiksi villaviltin. Kylmänä suolatyynyä voi käyttää mm. päänsärkyyn, migreenioireisiin, kihtiin, niveltulehduksiin, lihaksen venähdyksiin, ruhjevammoihin, nivelten nyrjähdykseen ja nivelsiteen venähdykseen. Jäähdytä suolatyyny pakasteessa noin 30min. Suolatyynyä voit käyttää myös huoneenlämpöisenä.
Hoidot ja palvelut
Sopiiko äänimaljahoito kaikille? Lempeää äänimaljahoitoa voidaan tehdä kaiken ikäisille, ihan jo synnytykseen valmistautumisesta lähtien, vauvasta vaariin! Esteitä äänimaljahoidolle on esimerkiksi akuutit loukkaantumiset, raskauden ensimmäinen kolmannes, vaikea masennus, vakava sydänsairaus tai sydämentahdistin, verisuonitukokset tai akuutissa vaiheessa oleva tulehdussairaus tai kasvain. Näissä tilanteissa en soita maljoja suoraan keholla tai ihan kehon lähettyvillä, vaan suosittelen rentouttavaa sointukylpyä. Sointukylvyssä maljoja soitetaan samassa tilassa hieman kauempana hoidettavasta- tämä myös on rentouttava muoto.
Miltä reikihoito tuntuu? Reiki, kuten kaikki energiahoidot, voivat tuntua joka kerta erilaiselta. Tuntemukset vaihtelevat oman olotilan, kehon ja mielen tilan sekä viikon ja kuukausien aiempien tapahtumien mukaan. Reikissä välitän hoitajana käsieni kautta sinulle universaalia, parantavaa energiaa. Voit tuntea hoidon aikana esimerkiksi lämpöä, kylmyyttä, väreilyä, tunnottomuutta, painon tunnetta, leijuvaa tunnetta, kihelmöintiä jne. Tai voi olla että et tunne yhtään mitään. Hoidon jälkeen voi olla levännyt olo tai voit tuntea erilaisia voimakkaita tunteita. Sinua voi esimerkiksi naurattaa tai itkettää. Muista että ei ole oikeita tai vääriä kokemuksia hoidossa, jokainen hoitokerta ja kokemus on ainutlaatuinen ja ainutkertainen.
Mitä sointukylvyssä tapahtuu? Sointukylpy eli äänimaljarentoutus perustuu äänimaljojen ja muiden soitinten lempeisiin ääniin ja niiden rauhoittavaan vaikutukseen mieleen ja kehoon. Sointukylvyssä saat maata lattialla maton päällä, rentoutuen viltin alla lämpimässä. Saat tyynyjä ja joogabolstereita tarvittaessa kehosi tueksi, jotta sinulla on mahdollisimman mukava olla ja rentoutua. Sointukylvyn alussa saattelen sinut rentoutumisen alkuun sanallisesti. Sitten jatkan äänimaljojen, tuulikellojen ja muiden soittimien soittamista. Tänä aikana saat vain rentoutua ja vastaanottaa hoidon. Kun sointukylpy päättyy, kerron siitä ja sinulla on aikaa rauhassa heräillä ja palata takaisin paikkaan ja hetkeen.
Miten rumpurentoutus tehdään? Rumpurentoutuksessa saat levätä joko hoitopöydällä tai lattialla maton päällä. Peittelen sinut viltillä, teet olosi mukavaksi tyynyillä. Soitan suurta kehärumpua samassa tilassa ja kehosi lähellä. Rummun tasainen rytmi ja matala sointi saattelevat sinut rentoutumisen matkalle. Mitään osaamista tai ennakkovaatimuksia hoitoon tullessa ei ole. Saat vain hengittää, olla ja vastaanottaa tämän äiti maan sydämenlyöntien rytmiin kulkevan rumpuhoidon.
Voiko raskaana tulla hoitoihin? Raskauden aikana voit tulla hoitoihin oman vointisi ja jaksamisen mukaan. Tarjoamistani hoidoista ainoastaan äänimaljahoitoa en tee raskauden ensimmäisen 3 kk aikana. Mikäli selinmakuu tuntuu hankalalta voidaan hoitoja tehdä myös kylkimakuulla ollessasi tai esimerkiksi tuolilla tai lattialla istuen.
Voiko lapsen kanssa tulla sointukylpyyn? Sointukylpy sopii kaiken ikäisille. Jos haluat tulla lapsesi kanssa yhdessä sointukypyyn niin suosittelen varaamaan tämän ajan erikseen soittamalla tai laittamalla minulle viestin. Sointukylvyn pituus ja sisältö määräytyy lapsen iän mukaan ja tämän perusteella myös hinta.
Mitkä maksutavat käyvät hoitoihin ja palveluihin? Voit maksaa hoidon tai palvelun jo tilausvaiheessa verkossa pankki- tai luottokortilla, Klarnalla (sis. kotimaiset verkkopankkimaksut ja maksuaika) tai Apple ja Google paylla. Hoitohuoneellani voit maksaa kortilla tai käteisellä. Edenred, Smartum ja e-passi käyvät maksuvälineinä restoratiiviseen joogaan.
Minkä verran aikaa varaan hoitoon? Varauksen yhteydessä on kerrottu ajanvarauksesi kokonaispituus. Esimerkiksi äänimaljahoidon pituus on 1 h, josta noin 45 minuuttia on itse hoitoaikaa ja 15 min alk- ja loppukeskustelua varten. Saavuthan ajoissa paikalle :)
Kuinka pukeudun hoitoa varten? Hoitoon tullessa pue päällesi mukavat, kiristämättömät ja lämpimät vaatteet. Hoito tehdään aina vaatteiden päältä ja saat myös viltin päällesi. On hyvä valita vaatteet, joissa ei ole kehoa painavia nappeja tai kiristäviä saumoja. Näin sinulla on mukava olla ja rentoutua.
Palvelut ryhmille
Kuinka voin varata ajan ryhmälle? Voit varata sointukylvyn max. 4 hengen ryhmälle sähköisen ajanvarauskalenterin kautta. Isommille ryhmille voit varata pavelun soittamalla minulle 040 7008198 tai laittamalla sähköpostia janna@jaatukauppa.fi tai täyttämällä lomakkeen kotisivuillani.
Minulla olisi idea illanviettoon ja haluaisin sinne palvelusi, mitä teen? Ole yhteydessä minuun ja kerro ideastasi ja toiveistasi joko verkkosivujeni lomakkeen avulla tai soittamalla 040 7008198 tia laittamalla sähköpostia janna@jaatukauppa.fi
Missä palveluita voi toteuttaa? Palveluitani voi saada hoitohuoneellani osoitteessa Kirkkokuja 14, Ivalo. Pavleuitani voi myös tilata kotiin, mökille, tunturiin tai muualle haluamasi paikkaan toteutettavaksi Inarin ja Utsjoen kunnan alueella. Muualla kuin omissa tiloissani toteutettavista palveluista veloitan erikseen matkakulut ja matka kuluneen ajan.
Mikä on suurin ryhmäkoko?
Mistä aiheista luennoit?
Kurssit ja retriitit
Missä kurssit järjestetään?
Kuinka voin ilmoittautua retriitille?
Mitkä ovat peruutusehdot?
Mistä löydän retriitin ohjelman?
Onko retriiteille ennakkovaatimuksia?
Kuka toimii retriitin tai kurssin ohjaajana?
Miten saan tiedon tulevista kursseista tai retriiteistä?
Miten voin maksaa kurssin tai retriitin?
Maksutavat
Kuinka voin maksaa verkkokaupassa?
Miten maksan verkossa varaamani hoidon tai palvelun?
Onko teillä osamaksuvaihtoehtoja?
Käyvätkö virike- tai liikuntasetelit maksuvälineenä?
Otatteko käteistä vastaan?
Sain sähköisen lahjakortin, kuinka voin käyttää sitä?
Sain perinteisen lahjakortin, miten voin maksaa sillä?